O czym należy pamiętać podczas projektowania logo firmy
Niejeden specjalista próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy znajdzie się idealny pomysł na projekt logo firmy. Jednak odpowiedź niesie dużo trudności, ponieważ raczej się nie da powiedzieć po prostu, jak ma wyglądać to logo. Z tego też powodu nie warto gonić za ideałem, a podczas projektowania pilnować kilku ważnych zasad. Po pierwsze trzeba mieć na uwadze, że tworzenie logo to zadanie dla specjalistów. Wymaga dużej praktyki nie tylko w zakresie samej grafiki, ale też i związanego z biznesem.
Logotypem da się zyskać ogromne korzyści, jeżeli będzie on ciekawy i zapadający w pamięć. Ale też można stracić sporo, gdy się z nim nie trafi w preferencje konsumentów. Przede wszystkim istotne jest, żeby unikać mocnej przesady i postawić na proste formy. Loga największych marek właśnie tak wyglądają – przyciągająca uwagę, lecz czytelna forma, bardzo łatwa do zapamiętania. Z tego też powodu profesjonalny projekt logo marki ma mieć takie cechy, ale żeby to zrobić, to wspomniane wcześniej doświadczenie odgrywa ogromną rolę. Unikać należy zbędnych elementów i ozdobników, ważna jest też kwestia kolorów.
Niektóre barwy lepiej się sprawdzają, pozostałe mniej, ale na pewno nie należy wybrać więcej niż trzy. Duże znaczenie podczas projektowania ma psychologia, opierając się na wieloletnich badaniach można na przykład ustalić, jakie proporcje i kształty będą najodpowiedniejsze. Tak więc jeżeli ktoś chce mieć rzeczywiście dobre logo, to zlecić to powinien specjalistom, a takich znajdzie najlepiej podając w oknie wyszukiwarki słowa kliknij tu – identyfikacja wizualna.